Regulamin
REGULAMIN
rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
„Jagiellońskie Centrum Rozwoju Kompetencji”
I. Informacje o projekcie
§1
- Projekt "Jagiellońskie Centrum Rozwoju Kompetencji" realizowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, III Oś priorytetowa "Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju", Działanie 3.1 "Kompetencje w szkolnictwie wyższym" na podstawie umowy o dofinansowanie nr POWR.03.01.00-00-K435/15-00.
- Beneficjentem projektu jest Uniwersytet Jagielloński, ul. Gołębia 24, 31 – 007 Kraków, NIP 675- 000-22-36, Regon 000001270.
- Miejscem realizacji projektu jest Biuro Analiz Instytucjonalnych i Raportowania (BAIiR).
- Uczestnikiem projektu jest student/studentka dwóch ostatnich semestrów studiów stacjonarnych pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich o profilu ogólnoakademickim lub praktycznym z 12 Wydziałów:
1) Prawa i Administracji
2) Filozoficznego;
3) Historycznego
4) Filologicznego
5) Polonistyki
6) Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
7) Matematyki i Informatyki
8) Chemii
9) Biologii
10) Zarządzania i Komunikacji Społecznej
11) Studiów Międzynarodowych i Politycznych
12) Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii
12) Geografii i Geologii
zrekrutowany/a do udziału w projekcie na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Kierownikiem projektu odpowiedzialnym za nadzór nad realizacją projektu jest mgr Halina Bojkowska, halina.bojkowska@uj.edu.pl
- Koordynatorami odpowiedzialnymi w obrębie poszczególnych zadań za merytoryczną realizację projektu są:
1) Zadanie 1: Warsztaty rozwijające kompetencje komunikacyjne – dr hab. Jerzy Rosiński, jerzy.rosinski@uj.edu.pl
2) Zadanie 2: Warsztaty rozwijające kompetencje analityczne – dr hab. Jerzy Rosiński, jerzy.rosinski@uj.edu.pl
3) Zadanie 3: Warsztaty i zadania praktyczne w formie projektowej rozwijające kompetencje informatyczne – dr hab. Remigiusz Sapa, remigiusz.sapa@uj.edu.pl
4) Zadanie 4: Certyfikowane szkolenia i zadania praktyczne w formie projektowej rozwijające kompetencje językowe – dr Monika Stawicka, monika.stawicka@uj.edu.pl
5) Zadanie 5: Warsztaty i zadania praktyczne w formie projektowej rozwijające kompetencje w zakresie przedsiębiorczości – mgr Agnieszka Dudziak, agnieszka.dudziak@uj.edu.pl
6) Zadanie 6: Wizyty studyjne jako praktyczny element rozwijający kompetencje komunikacyjne, analityczne, językowe i przedsiębiorcze – dr hab. Jerzy Rosiński, jerzy.rosinski@uj.edu.pl
- Biuro Projektu mieści się w siedzibie BAIiR, ul. Czapskich 4/24, 31-110 Kraków, tel. 12 663 39 79.
- Projekt realizowany jest w okresie od 2 stycznia 2017 do 31 października 2019.
II. Postanowienia ogólne
§2
- Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji oraz uczestnictwa w projekcie.
- Celem projektu jest nabycie lub podniesienie kompetencji komunikacyjnych, analitycznych, informatycznych (w tym wyszukiwanie informacji), językowych oraz w zakresie przedsiębiorczości oczekiwanych przez pracodawców, a tym samym zwiększenie szans na podjęcie zatrudnienia przez uczestników projektu.
- Osiągnięcie celu projektu będzie potwierdzone bilansem kompetencji na wstępie oraz na zakończenie dla każdego uczestnika/uczestniczki, dla każdego rodzaju kompetencji, monitorowaniem losów absolwentów przez 12 miesięcy oraz weryfikacją wskaźnika zatrudnialności w ciągu 6 miesięcy od zakończenia kształcenia.
- Projekt zakłada realizację następujących form wsparcia:
1) Zadanie 1: Rozwój kompetencji komunikacyjnych poprzez warsztaty z: budowania umiejętności społecznych oraz zrozumienia siebie; komunikacji interpersonalnej; budowania umiejętności współpracy w zespole; rozwiazywania konfliktów i negocjowania;
2) Zadanie 2: Rozwój kompetencji analitycznych poprzez warsztaty z: kreatywności jako narzędzia rozumienia i rozwiązywania problemów zawodowych; podejmowania decyzji i myślenia w kategoriach systemowych; elastycznego myślenia i społecznego uczenia się;
3) Zadanie 3: Rozwój kompetencji informatycznych, w tym z zakresu wyszukiwania informacji poprzez warsztaty i zadania praktyczne w formie projektowej;
4) Zadanie 4: Rozwój kompetencji językowych poprzez certyfikowane szkolenia i zadania praktyczne w formie projektowej rozwijające kompetencje językowe (kurs autoprezentacji i efektywnego opracowania i pokazu materiałów zawodowych w językach obcych);
5) Zadanie 5: Rozwój kompetencji przedsiębiorczych poprzez warsztaty, zadania praktyczne w formie projektowej i współpracę z podmiotami zagranicznymi;
6) Zadanie 6: Rozwój kompetencji komunikacyjnych, analitycznych, językowych i przedsiębiorczych poprzez wizyty studyjne.
- Wszystkie oferowane formy wsparcia po względem programu, formy i miejsca realizacji zapewniają równość szans i niedyskryminację. Gwarantuje się dostęp do wszystkich form wsparcia osobom z niepełnosprawnościami. Infrastruktura (sale, sprzęt, programy komputerowe), materiały dydaktyczne będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Uczestnicy projektu z niepełnosprawnościami mogą korzystać z bieżącego wsparcia Działu ds. Osób Niepełnosprawnych UJ.
- Udział w oferowanych formach wsparcia jest bezpłatny.
- Projekt będzie stanowił podstawę do dalszego rozwoju działań na Uniwersytecie Jagiellońskim, mających na celu kształcenie kompetencji studentów/tek w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy. W ramach proj. zostaną wypracowane nowe efekty kształcenia oraz treści kursów, które można będzie włączyć do programów studiów realizowanych na UJ. Rozbudowana zostanie współpraca z pracodawcami, nastąpi wymiana wiedzy i doświadczeń między UJ i rynkiem pracy. Bilans kompetencji i monitorowanie losów absolwentów pozwolą na przygotowanie rekomendacji dotyczących efektów kształcenia i powiązanych z nimi programów studiów na UJ. Co najmniej 50% działań merytorycznych przeprowadzonych w projekcie realizowane będzie również w okresie minimum 2 lat po zakończeniu projektu – warsztaty rozwijające kompetencje komunikacyjne (4 moduły), analityczne (3 moduły) informatyczne (1 moduł), przedsiębiorcze (1 moduł).
III. Rekrutacja
§ 3
- Pierwszym formalnym etapem rekrutacji jest przystąpienie do elektronicznej rejestracji wstępnej do projektu Jagiellońskie Centrum Rozwoju Kompetencji za pośrednictwem systemu USOSweb.
- Zakłada się następujące etapy uczestnictwa w projekcie:
etap I – obligatoryjny, obejmujący, w odrębnych grupach:
A. udział w zajęciach warsztatowych kształtujących kompetencje komunikacyjne, analityczne, informatyczne, w tym z zakresu wyszukiwania informacji (Zadanie 1, 2, 3);
B. udział w certyfikowanych szkoleniach i zadaniach praktycznych w formie projektowej rozwijających kompetencje językowe (Zadanie 4). Student zakwalifikowany do etapu I w grupie B zobowiązany jest do wybrania 1 formy zajęć;
C. udział w warsztatach, zadaniach praktycznych w formie projektowej i współpracy z podmiotami zagranicznymi rozwijających kompetencje przedsiębiorcze (zadanie 5). Student zakwalifikowany do etapu I w grupie C zobowiązany jest do wybrania 1 formy zajęć;
etap II – fakultatywny
udział studentów/tek we współpracy z podmiotami zagranicznymi, polegający na obserwacji uczestniczącej w organizacjach europejskich zajmujących się przedsiębiorczością, start-upami i innowacyjnością (Zadanie 5, rekrutacja uczestników z grupy C);
etap III – fakultatywny
udział studentów/tek w wizytach studyjnych (Zadanie 6, rekrutacja uczestników z grup A, B oraz C).
- Kryteria kwalifikacji do etapu I obligatoryjnego (grupy A, B, C) obejmują:
a. odbywanie studiów zgodnie z planem (karta osiągnięć studenta z USOS) – 20 punktów;
b. wyniki w nauce – średnia ocen za ostatni zakończony rok studiów wyliczona zgodnie z regulaminem studiów, wydruk USOS – 50 punktów (średnia 2-2,99 – 0 punktów, 3,0-3,24 – 10 punktów, 3,25-3,49 – 20 punktów, 3,5-3,74 – 25 punktów, 3,75-3,99 – 30 punktów, 4,0-4,24 – 35 punktów, 4,25-4,49 – 40 punktów, 4,5-4,74 – 45 punktów, 4,75-5,0 – 50 punktów);
- W przypadku rekrutacji na certyfikowane szkolenia i zadania praktyczne w formie projektowej rozwijające kompetencje językowe (Zadanie 4) dodatkowo weryfikowany będzie stopień znajomości języka obcego (test), za który maksymalnie można będzie uzyskać 100 punktów.
- Kwalifikacja do etapu II fakultatywnego spośród uczestników grupy C odbywa się na podstawie oceny biznes planu, za który maksymalnie można uzyskać 100 punktów.
- Kwalifikacja do etapu III fakultatywnego spośród grup A, B oraz C odbywa się na podstawie oceny listu motywacyjnego, za który maksymalnie można uzyskać 100 punktów.
- Dla każdej formy wsparcia wymienionej w § 3 ust. 2 przewiduje się rekrutację odbywającą się w sposób cykliczny, w terminach ogłoszonych na stronie internetowej Projektu.
- Komisja składająca się̨ z Kierownika Projektu oraz specjalisty do spraw rekrutacji dokona oceny kryteriów rekrutacji. Ocena kryteriów polega na weryfikacji złożonych dokumentów i przyznaniu punktów za spełnione warunki wymienione w § 3 ust. 3-6, w zależności od etapu, do którego kwalifikacja jest prowadzona. Komisja sporządzi listę̨ podstawową i rezerwową osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie.
- Podstawą do ustalenia listy rankingowej jest suma punktów uzyskanych przez studenta/studentkę w procesie rekrutacji. W przypadku uzyskania równej liczby punktów decydować będzie kolejność zgłoszeń ustalona na podstawie daty i godziny rejestracji Uczestnika w systemie USOS.
- Studenci/tki zakwalifikowani/e i niezakwalifikowani/e do projektu zostaną poinformowani/e o wynikach rekrutacji drogą elektroniczną na podany adres e-mailowy.
- Od postanowień́ Komisji przysługuje odwołanie do Komisji Odwoławczej w terminie 7 dni od daty wysłania wiadomości o wyniku rekrutacji drogą elektroniczną na podany adres e-mailowy.
- Komisja odwoławcza składa się̨ z trzech członków powołanych przez Kierownika Projektu spośród Koordynatorów odpowiedzialnych za poszczególne zadania.
- Komisja Odwoławcza rozpatruje odwołanie w ciągu 7 dni od daty złożenia odwołania. O decyzji Komisji Odwoławczej student/ka jest informowany/a drogą elektroniczną na podany adres e-mailowy.
- Rekrutację kończy elektroniczna rejestracja uczestnika na wybraną formę wsparcia, złożenie przez uczestnika projektu w terminie określonym przez Biuro Projektu oświadczenia (załącznik 1 do niniejszego regulaminu) oraz formularza rejestracyjnego (załącznik 2 do niniejszego regulaminu), a następnie podpisanie umowy uczestnictwa w projekcie.
- W przypadku gdy po zakończeniu rekrutacji zostają wolne miejsca na zajęciach lub studenci zrezygnują z zajęć po zakończeniu rekrutacji, kierownik projektu może wyrazić zgodę na dodatkowy nabór. W tym przypadku kryterium kwalifikacyjnym jest kolejność zgłoszeń.
- Weryfikacji braków formalnych lub oczywistych omyłek podlega każdy złożony w trakcie prowadzonego naboru formularz rejestracyjny (o ile został złożony w terminie określonym przez Biuro Projektu i nie został wycofany przez studenta/tkę). Formularz rejestracyjny złożony po zakończeniu naboru pozostaje bez rozpatrzenia. Beneficjent projektu może wezwać studenta/tkę do uzupełnienia braków formalnych lub oczywistych omyłek w terminie nie krótszym niż 3 dni robocze. Możliwe jest jednokrotne dokonanie korekty lub uzupełnienia złożonych dokumentów.
§ 4
Rezygnacja ze szkolenia
- Rezygnacji z udziału w danej formie wsparcia, należy dokonać co najmniej 7 dni przed terminem jej rozpoczęcia, przesyłając na adres elektroniczny Biura Projektu e-mail z informacją o rezygnacji.
- Za datę rezygnacji z udziału w danej formie wsparcia uznaje się datę wpływu e-maila na adres elektroniczny Biura Projektu.
- W przypadku wpłynięcia e-maila do na adres elektroniczny Biura Projektu w dniu wolnym od pracy, za datę wpływu uznaje się następujący po nim dzień roboczy.
- W przypadku zwolnienia się miejsca na danej formie wsparcia przyjęta zostanie kolejna osoba z listy rankingowej, która nie zakwalifikowała się na etapie podstawowej rekrutacji.
- Beneficjent projektu zastrzega sobie prawo do odwołania danej formy wsparcia z przyczyn od niego niezależnych lub w przypadku zgłoszenia się niewystarczającej liczby uczestników na 3 dni robocze przed terminem jej rozpoczęcia. O nowym terminie realizacji wsparcia beneficjent projektu poinformuje drogą elektroniczną każdego z uczestników.
§5
Warunki uczestnictwa
- Warunkiem uczestnictwa w danej formie wsparcia jest podpisanie oświadczenia uczestnictwa. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
- Uczestnik jest zobowiązany do udziału w jednej z grup A, B lub C etapu obligatoryjnego opisanego w § 3 ust. 2.
- Uczestnik jest zobowiązany do aktywnego udziału w co najmniej 80% zajęć przewidzianych w programie danej formy wsparcia.
- Uczestnik jest zobowiązany do udziału w bilansie kompetencji przed i po zakończonym udziale w danej formie wsparcia.
- Uczestnik jest zobowiązany do przystąpienia do testu sprawdzającego wiedzę zdobytą podczas danej formy wsparcia (jeżeli dotyczy).
- Uczestnik jest zobowiązany do poinformowania beneficjenta projektu w okresie do 6 miesięcy od zakończenia udziału w projekcie o podjęciu zatrudnienia (na podstawie umowy o pracę na okres min. 3 miesięcy w wymiarze co najmniej ½ etatu; umowy cywilnoprawnej na okres min. 3 miesięcy; samozatrudnieniu trwającym min. 3 miesiące) lub kontynuacji kształcenia.
- Uczestnik jest zobowiązany do udziału w badaniu ankietowym w okresie co najmniej 12 miesięcy od zakończenia udziału w projekcie.
- Beneficjent projektu zapewnia uczestnikom danej formy wsparcia materiały szkoleniowe (jeżeli dotyczy).
- Wszystkie oferowane formy wsparcia realizowane będą w pomieszczeniach i przy wykorzystaniu infrastruktury beneficjenta projektu. Miejsce i czas realizacji poszczególnych zadań określał będzie harmonogram dostępny na stronie internetowej Projektu.
- Każdy uczestnik otrzyma certyfikat/zaświadczenie potwierdzające udział w danej formie wsparcia.
- Uczestnicy zobowiązani są do podpisania listy obecności, potwierdzenia odebrania materiałów szkoleniowych (jeżeli dotyczy) i certyfikatów/zaświadczeń.
§6
Ochrona danych osobowych
- Wypełniając formularz rekrutacji student/ka wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez beneficjenta projektu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2002 r., nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
- Uczestnikom przysługuje prawo do wglądu w treść swoich danych osobowych, do dokonania ich zmiany oraz żądania ich usunięcia.
§7
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania tj. 23.01.2017.
- Beneficjent projektu zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Wprowadzone zmiany będą na bieżąco publikowane na stronie internetowej projektu.
- W sprawach spornych i ostatecznych interpretacja postanowień niniejszego Regulaminu należy do Kierownika projektu.
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.